Люмбаго

«Люмбаго» (простріл в попереку)

Люмбаго — це напад гострого колючого болю в області попереку. Біль може тривати кілька днів і супроводжується болісним напруженням спинних м’язів. У побуті подібний стан часто називають поперековим прострілом, що добре передає характер болю. Медична статистика стверджує, що 80-85 % всіх людей відчували болю в спині. Найчастіше з люмбаго стикаються пацієнти 30-50 років. Але називати люмбаго хворобою неправильно. Простріл у попереку — це один із симптомів остеохондрозу поперекового відділу. Саме під впливом змін в хребті, типових для остеохондрозу, відзначається синдром люмбаго. Дуже часто при постановці діагнозу лікарі використовують термін «гостра люмбалгія».
Сильний біль при люмбаго може тривати від декількох хвилин до декількох тижнів. Болі, які довго тривають і погано піддаються лікуванню, називають підгострими. Підгострі болі при люмбаго мають тенденцію переходу в хронічну форму.

Люмбаго. Симптоми

Коли говорять про люмбаго, то мають на увазі саме м’язовий біль, який виникає у відповідь на переохолодження, надмірне фізичне навантаження, сильний кашель, підйом тяжкості або незручні рухи.
Люмбаго супроводжується ущільненням поперекового лордозу, сколіозом, напругою поперекових м’язів та їх болісністю.
Люмбаго поділяється на вертебральний та корінцевий. Спочатку з’являється вертебральний больовий синдром і ущільнення лордозу, убогість рухів і контрактурою паравертебральних поперекових м’язів. Потім, з часом, він переходить у корінцеву форму із залученням порушень трофіки, рефлексів та чутливості, з’являються парези.
Люмбаго без надання медичної допомоги перетворюється на люмбалгію, коли біль не носить гострий характер, але відрізняється сталістю і “ноючим” характером. Якщо поперекові болі вщухають, передаючи гілка першості ногам і сідницям, то говорять про люмбоішалгію.
Спочатку синдром ніколи не буває первинним, він є вторинним на тлі існуючих патологій. При діагностиці важливо диференціювати його з нирковими коліками.

Люмбаго

Клінічно люмбаго проявляється як несподіваний гострий біль, який асоціюється з “ударом струму”. Вона пронизує все тіло і триває від кількох секунд. Епізоди можуть мати одиничний характер, а можуть повторюватися протягом декількох днів.
Зазвичай біль виникає як наслідок певного незвичного руху. Біль локалізується в попереку і поширюється на здухвинну частину та сідниці. Стихання болю настає після того, як людина приймає зручну позу. Якщо напади болю часто повторюються в досить довгому проміжку часу, то значить синдром набуває хронічної форми.

Діагностику люмбаго лікар починає з загального огляду пацієнта, тестування рефлексів і пальпації поперекової області. Для з’ясування причин захворювання та виключення небажаних наслідків лікар призначає такі обстеження:

• аналізи крові та сечі;
  • рентгенографію;
  • МРТ.

Мета лікування люмбаго — зняття болю та відновлення в повному обсязі рухових функцій. Для зняття болю при лікуванні призначають лікувальні блокади зі знеболювальних препаратів. Виконуються вони тільки лікарем. Також використовуються фізіотерапевтичні методи. Застосовується фіксація та підтримка хребта за допомогою спеціального корсета.

Лікування люмбаго завжди комплексне і спрямоване відразу на вирішення кількох завдань:

• купірування болю за допомогою медикаментозної терапії для знеболювання та зняття запалення в тканинах попереку;
  • лазер високої інтенсивності;
  • супер індуктивна система;
  • скелетне витягування хребта;
  • застосуванням передових технологій апаратної терапії (ультразвук, електрофорез, діадинамотерапія, магнітотерапія, ударно-хвильова терапія);
  • ЛФК для поліпшення кровообігу та зміцнення м’язового корсету не тільки поперекової області, а й усієї спини;
  • медикаментозна блокада;
  • масаж для розслаблення спазмованих м’язів, зменшення больових відчуттів та зняття емоційної напруги, що завжди призводить до м’язових спазм;
  • мануальна терапія;
  • голкорефлексотерапія.