ДІАГНОСТИЧНО-ЛІКУВАЛЬНА ПУНКЦІЯ

Лікування суглобів. Пункції суглобових сумок

Метод терапії який полягає у проколюванні запаленого суглоба та евакуації патологічної кількості рідини яка утворилася внаслідок захворювання чи травми. Завдяки цьому, зменшується внутрішньосуглобовий тиск, а виділеній рідині проводять бактеріологічний аналіз для виявлення природи походження та причини патологічного накопичення.етод терапії який полягає у проколюванні запаленого суглоба та евакуації патологічної кількості рідини яка утворилася внаслідок захворювання чи травми.

Діагностично-лікувальна пункція

Діагностично-лікувальна пункція. Показання

• Встановлення причини підвищеної кількості суглобової рідини при сумнівному діагнозі;
  • Підозра інфікування суглобу;
  • Підозра на запальний процес, що спричинений кристалами.

Пункція колінного суглоба проводиться наступним чином:

голка вводиться в тканини, у даному випадку в суглобову сумку, і втягує їх у себе. Потім, на основі їх аналізу, ставиться діагноз. Після отриманих травм й розвитку запалень у тканинах може накопичуватися кров або гній, і саме для їх виявлення й робиться дана процедура.

Діагностично-лікувальна пункція

Діагностично-лікувальна пункція. Аналіз синовіальної рідини

Синовіальна рідина в суглобі відіграє важливу роль і є певним бар’єром при натиску вірусів, бактерій, перешкоджаючи їхньому розмноженню при попаданні, наприклад, через ранки і порізи на шкірі.

Рідина постійно омиває суглоб, але чуйно реагує на розвиток патології або запального процесу. Під таким тиском суглоб починає видозмінюватися, а патологічна гнійна рідина — накопичуватися.

Діагностично-лікувальна пункція дозволяє викачати накопичився випіт або гнійний ексудат в частині коліна, також паркан синовіальної рідини необхідний для лікарів з метою вивчення під мікроскопом для дачі оцінки:

• обсягом згустків;
  • ступеня каламутності;
  • кількості лейкоцитів.

У нормі синовіальна рідина — світло-жовтого кольору. А ось при появі зеленуватого відтінку може запідозрити розвитку ревматизму, подагри, артриту. Якщо структура рідини – пухка, то швидше за все, суглоба розвивається запальний процес.

Фахівці проводять підрахунок лейкоцитарних клітин у синовіальній рідині, показники якої вкрай важливі з метою призначення подальшого лікування, особливо при дистрофічних процесах в колінному суглобі.

У нормі клітин має бути не більше 200/1 мкл, а ось при:

• подагрі підвищений вміст кристали дигідрофосфату кальцію;
  • ревматоїдному артриті — вміст С-реактивного білка і ймовірно розвивається запальний процес.