Синовіїт

Це запалення синовіальної оболонки суглоба (капсули яка оточує наші суглоби). Мембрана вистеляє внутрішні поверхні всіх суглобових капсул, піхв сухожиль і суглобової сумки. Вона відповідає за вироблення синовіальної рідини, яка не тільки пом’якшує удари по суглобу, а й містить глюкозу для харчування судинного суглобового хряща. Синовіальна оболонка відповідає за здоров’я функціонального суглоба. Запалення синовіальної оболонки ділиться на дві форми: гостру і хронічну. У разі хронічної патології може відбуватися розростання шару у вигляді коралів. Це призводить до руйнування суглобового хряща, а також зв’язок і сухожиль. Захворювання характеризується накопиченням рідини в порожнині суглоба. Виникає внаслідок розвитку вірусної інфекції, травми або порушення метаболічних процесів. Небезпека хвороби полягає в тому, що часто синовіїт протікає майже безболісно. Тому люди відкладають візит до лікаря і вчасно не починають повноцінне лікування синовіїту.

Синовіт може класифікувати лікар-ортопед як:

• Вроджений синовіт: виникає, коли є невелика тканина, яка називається «пліка», яка утворює складку всередині коліна.

Пліка – це складка в мембрані, яка оточує колінний суглоб. Ваш колінний суглоб оточений заповненою рідиною капсулою, яка називається синовіальна оболонка.

• Травматичний синовіт: трапляється після падіння, нещасного випадку, розтягнення зв’язок, перелому або операції
  • Ревматоїдний синовіт: це пов’язано з ревматоїдним артритом або іншими захворюваннями, такими як пігментований віллонодулярний синовіт, кристалічний синовіт, гемофілія або синовіальний хондроматоз;
  • Інфекційний синовіт: виникає через наявність у суглобі грибків або бактерій.
  • Синовіт все ще можна класифікувати як гострий синовіт, коли симптоми з’явилися нещодавно і пов’язані як нещасний випадок або падіння, наприклад, та хронічний синовіт, коли симптоми зберігаються понад 12 тижнів, пов’язані із такими захворюваннями, як ревматоїдний артрит, подагра наприклад.

Синовіїт. Симптоми

• Підвищена температура в суглобі, яку можна відчути на дотик
  • Біль при русі в суглобах
  • Суглоб має набряк, шкіра червона
  • Пацієнт не може пересуватись, навантажуючи кінцівку, це викликає біль.

Синовіт частіше зустрічається у людей з ревматоїдним артритом та ювенільним ревматоїдним артритом, у людей, які працюють з дуже повторюваними рухами, та у спортсменів, які тренуються понад 1 годину на день, більше 5 годин на тиждень.

Діагностичне обстеження починається зі збору анамнезу.

Клінічні прояви лікар ортопед-травматолог визначає візуально та шляхом пальпації. З інструментальних методів проводиться УЗД, що дозволяє визначити, чи має суглоб необхідну кількість синовіальної рідини або суглобова оболонка заростає і гіперемована. У разі підозри на синовіт діагностика вимагає також проведення КТ, щоб оцінити синовіальну оболонку. Лікар діагностує патологію, коли можна повністю виключити інші запальні захворювання, наприклад, артрит.

Також проводять і додаткові дослідження:

• аналіз крові, що підтверджує запальний процес;
  • рентген суглоба за необхідності;
  • пункція синовіальної рідини.

Синовіїт. Лікування

Першим способом лікування синовіта є пункція суглобу. На додаток до видалення синовіальної рідини, лікар може зробити ін’єкцію безпосередньо в суглоб, що містить кортикостерої, це вид сильного протизапального засобу, який швидко полегшує симптоми.

Існують гостра і хронічна форми. Лікування адаптоване до відповідної форми захворювання. У разі хронічного захворювання лікування займає тривалий термін.
Знеболюючі та протизапальні препарати полегшують гостру фазу захворювання. Їх можна вводити перорально або місцево, а також безпосередньо в порожнину суглоба (стероїд). Щоб зменшити запалення, біль і набряки, проводять фізіотерапевтичні процедури, наприклад: кріотерапію, ультразвук.
На початку лікування бажано знерухомити запалену ділянку тіла, щоб зменшити набряк і мінімізувати тиск на тканини. Уражену ділянку потрібно регулярно охолоджувати пакетами з льодом.